הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: "על אדמת נכר''

מקום: המחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר-אילן, רמת גן

מועד: 15/05/2023 שעה: 18:30

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

"על אדמת נכר''

המחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר-אילן, רמת גן 15/05/2023 בשעה 18:30

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

35 ₪

מחיר באתר החל מ-

35 ₪

 
 

"על אדמת נכר''

מסע בין הלחנים העתיקים ביותר במוסיקה של יהודי אירופה (לפיוטים ולריקודים)

שוויץ/ישראל קורינה מרטי, דורון שלייפר, אופירה זכאי וטל ארבל.


קורינה מארטי ודורון שלייפר פועלים יחדיו מזה שנים כחלק מאנסמבל "לה מורה" שבסיסו בבאזל וגם כדואו עצמאי. התמחותם במוסיקה עתיקה הביאה אותם לשיתופי פעולה רבים עם אופירה זכאי וטל ארבל , והפעם הם גאים להעלות יחדיו תכנית של מוסיקה מימי הביניים ומהרנסנס.

 

התכנית ''על אדמת נכר'' משלבת מסע בין הלחנים העתיקים ביותר במוסיקה של יהודי אירופה, אשר חלקם הגיעו לידינו דרך מסורות בעל פה וחלק בכתבי יד, ביחד עם קטעים אינסטרומנטלים מאותה תקופה.

 

דורון שלייפר, קונטרה טנור - החל לשיר כילד סולן בבית הכנסת של היברו יוניון קולג' בירושלים, בו אביו, אליהו שלייפר, כיהן כחזן. הוא למד באקדמיה למוסיקה בירושלים אצל מרים מלצר, והמשיך את לימודי המאסטר ב"סקולה קנטורום" בבאזל אצל אוולין טאב, גרד טורק ואנדריאס שול. נוסף על הופעותיו כסולן הוא חבר אנסמבל "לה מורה" וחבר הרכב הגברים הווקאלי "נביאי הקוינטה", איתם הקליט כעשרה דיסקים ומופיע איתם ברחבי אירופה, ארה"ב, קנדה, דרום אפריקה, סין ויפן. החל משנת 2017 דורון מלמד בסדנה השנתית למוסיקה עתיקה בנגאנו, יפן. בנוסף, דורון מכהן כמנצחה של מקהלת ביה"כ הגדול של באזל.

 

קורינה מרטי, חליליות וכלי מקלדת עתיקים - ידועה בעולם כולו בפרשנות רבת ההבעה שלה ובסגנונה הוירטואוזי. היא מנהלת חיים פעילים כסולנית וכנגנית באנסמבלים ומופיעה בכל רחבי אירופה, וכן בדרום וצפון אמריקה, המזה"ת ואסיה. היא אחת ממייסדי האנסמבל עטור הפרסים "לה מורה" שמתמחה במוסיקה מימה"ב ומהרנסנס המוקדם. מיד לאחר סיום לימודיה היא הוזמנה לכהן כמורה לחליליות במחלקת ימה"ב והרנסנס של ה"סקולה קנטורום" בבאזל, וב2006 היא המשיכה וייסדה את המחלקה לכלי מקלדת של ימה"ב והרנסנס ב"סקולה קנטורום".  

 

טל ארבל - מוזיקאית רב תחומית המתמחה ברפרטואר היסטורי בנגינת ויולה דה גמבה, וייל וחליליות. בעלת ניסיון עשיר של קונצרטים והקלטות, הוראת נגינה והנחיית סדנאות, הרצאות וכיתות אומן. הופיעה ברסיטלים רבים ובסיורי קונצרטים עם הרכבים שונים ברחבי אירופה. בנוסף, בתור מלחינה ויוצרת טל מקדמת הלחנה עכשווית לכלים היסטוריים תוך שיתוף פעולה עם מלחינים בישראל ובעולם, וגם חוקרת רפרטואר לקונסורט ויולים במסגרת דוקטורט באוניברסיטת חיפה.

 

אופירה זכאי היא נגנית לאוטה, תאורבו וגיטרת בארוק. מנגנת ומקליטה בקביעות עם אנסמבלים. ותזמורות  כגון הפילהרמונית של ברלין, האקדמיה למוזיקה עתיקה ברלין, קונצ׳רטו קלן, קולגיום ווקאלה גנט וקאפלה אמסטרדם. השתתפה בעשרות הקלטות עבור חברות כגון דויטשה גרמופון , צ׳אלנג׳ קלאסיקס  והרמוניה מונדי, וכמו כן מופיעה ברסיטלי סולו  ברחבי אירופה.
בשנים האחרונות מתגוררת שוב בישראל ומנגנת בקביעות עם תזמורת הבארוקדה. כמו כן נותנת כיתות אמן , סדנאות והרצאות אורח בבית הספר למוזיקה ע״ש בוכמן-מהטה תל אביב אוניברסיטת חיפה,  האוניברסיטה לאמנויות ברלין והאקדמיה הבינלאומית לגיטרה ברלין.

 

 

 

 

 

הערות

 

* קוד הטבה לעובדי בר אילן בלבד
* ניתן לבטל כרטיסים עד יומיים לפני מועד המופע בכפוף ל-5% דמי ביטול, לאחר מכן אין ביטולים

צפו בוידאו

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של פסטיבל ימי מוזיקה יהודית

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00